2008. március 19., szerda

Nyári finomság télen

Nekem már bizony itt a tavasz vagy a nyár, még akkor is, ha a hőmérő éppen nem is ért velem egyet. Mostanában meglehetősen kevés ( khm, magamhoz képest legalábbis ) édességet eszem, de ha mégis, akkor egyre gyakrabban gondolok a fagyira, mint számba jöhető finomságra. A megoldás kínálta magát, nemrég tetemes mennyiségű kiwit kaptunk a szüleimtől, nem is tudom, miből gondolták, hogy képesek leszünk csak úgy megenni azt a rengeteg gyümölcsöt?! Muszáj voltam kezdeni vele valamit … úgy rémlett, valakinél olvastam kiwi sorbet receptet, rákerestem … ez kellett nekem! Se tej, se tojás, se tejszín, „csak” a gyümölcs, víz és cukor. Hát, igen, ez az egy rossz van benne :o(

Akcióm végére összesen 2 liter sorbet zöldellett a fagyasztós dobozaimban, s bevallom, egyre gyakrabban járunk ki hűtőhöz, hogy kicsit "megkóstoljuk" ;o)




Kiwi sorbet


Legyen a kezed ügyében:

24 db érett kiwi

4,5 dl víz

3,5 dl barnacukor ( nekem így túl édes lett, legközelebb kevesebbel próbálkozom )

1 lime leve és héja


Így használd a hozzávalókat:

A cukorsziruppal kezdtem, a vízben elkevertem a cukrot, rövid ideig főztem, majd hagytam hűlni. Bőven volt még munkám, hisz vártak rám a kiwik, melyeket szépen meghámoztam, feldaraboltam, meglocsoltam a lime levével, melynek előzőleg leszedtem a héját. Botmixerrel pürésítettem az egyveleget, majd hozzákevertem a langyos szirupot. Kancsókba öntöttem és egy hosszú éjszakára beszállásoltam őket a hűtőmbe.

Másnap már csak a fagyigépem dolgozott, ha jól emlékszem három menetben és kész is lett a sorbet.

Tálaláskor csokit reszeltem a tetejére, kivételesen tejcsokit és egyáltalán nem kifogásolta senki ;o))


Forrás: Fűszerkert receptje


3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  2. Hu, ez nagyon finom lehet! Fagyigépet akarok!!!

    VálaszTörlés
  3. Hm, beszélj az illetékessel, aztán kérem a fagyis beszámolókat! ;o)

    VálaszTörlés