2008. december 2., kedd

Mandulás csók ( tojás nélkül )

December első bejegyzése mi más lehetne, mint süti? ;o) Eredetileg mézeskalácsot szerettünk volna csinálni a lányokkal, de egyrészt kicsit még korainak éreztem a dolgot, másrészt hiába túrtam át rengeteg szakácskönyvet és pötyögtem a keresőbe is a megfelelő kulcsszavakat, sehogy sem találtam olyat, ami igazán elnyerte volna a tetszésemet a tavalyi nagyon finom volt, de abban még volt tojás. Szerintetek a hagyományos receptből simán kihagyható az 1 egész tojás és 2 tojássárgája? Ezt még sosem próbáltam vegánul …


No, de hogy azért a lányaim ne essenek kétségbe, hogy munka nélkül maradnak, nekifogtunk valami gyors és egyszerű édességnek, amit ha szaggatni nem is kellett, „gombócozni” muszáj volt ;o)



Mandulás csók ( 40 – 45 darab )


Legyen a kezed ügyében:


25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

15 dkg darált mandula ( az eredeti recept diót ír, nekem az most nem volt kéznél )

7 dkg lágy barnacukor ( eredetileg 8 dkg nádcukor )

1 teáskanál szódabikarbóna

5 dkg mazsola ( na, nálam ebből került bele több, 8 – 10 dkg )

3 dkg bio vaníliás cukor – kihagytam, csak egy pici vaníliaőrleményt használtam

1 dl víz

0,5 dl olaj

1 teáskanál mézeskalács – fűszer ( ezt csak úgy belekevertem, elvégre december van ;o))


Így használd a hozzávalókat:


Ha az összes száraz alkatrészt kimérted, önts a tálba az olajat is és a vizet is. A cél egy lágy, de azért még formázható massza, mely nekem egy picivel több vízzel, könnyedén sikerült is. Hárman gyorsan legyártottuk a golyókat és sütőpapíros tepsin, 170 fokon kb. 25 percig sütöttük.



Nagyon finom lett, szerintem ajándéknak sem utolsó ötlet, hisz gyorsan megvan! ;o)


Forrás: Süteményes könyv – Napfényes Alapítvány


5 megjegyzés:

  1. Ezt én is ki fogom próbálni!

    A mézest még én se csináltam meg vegánosan, de első közelítésben ki szeretnék próbálni egy csökkentett adagot a jól bevált receptemből úgy, hogy tojás helyett őrölt lenmag + víz keveréket teszek bele, a tetejét meg mézes vízzel kenem le (a bejglinél ez már bevált).

    Szép ez a téli háttér :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Dulmina!

    Én is azt tervezem, hogy lenmaggal pótlom a tojást, aztán majd meglátjuk, mi lesz :o) Kíváncsi vagyok, Te mire jutsz majd!

    VálaszTörlés
  3. A Vera csinált tavaly vegán mézest:
    http://veravegakonyhaja.blogspot.com/search?q=m%C3%A9zeskal%C3%A1cs

    Jó az új fotód!:-) Mennyiféle arcod van!:-)

    VálaszTörlés
  4. Köszi, Siccike, ez lett volna a másik opció, már én is kinéztem magamnak azt a Napfényes receptet! S akkor lehet, hogy nem kísérletezem mással :P

    Élőben majd megint egy újabb arcomat fogom megmutatni, ok? :o))))

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés