2008. december 27., szombat

Karácsonyi vegamenü I. - Leves

Az ember hajlamos azt hinni, hogy egy egyszerű karfiollevesnek semmi keresnivalója nincs az ünnepi asztalon. Hááát, meg kell mondjam, az ember gyakran téved! Ez a leves annyira mégsem volt snassz, ha a fűszerezését tekintjük, legalábbis én magamtól biztosan nem „vetemedtem” volna arra, hogy ugyanabba az ételbe mustármagot, curry – t és kaprot tegyek. Leginkább azért, mert vadul hangzik a trió, meg persze azért, mert nem nagyon szeretjük a curry – s beütésű ételeket. Másrészt a karfiol – krumpli – zöldborsó kombó meglehetősen gyerekbarátnak tűnt, így nem sokat hezitáltam, vettem egy naaagy levegőt és ezt tálaltam fel szenteste és nagyon – nagyon jól tettem, mindünknek nagyon ízlett! ;o)


( Elnézést a sötét fotóért! )

Vegán sajtos karfiolleves


Legyen a kezed ügyében:


2 evőkanál biomargarin / olaj / pálmazsír

2 közepes fej vöröshagyma

2 szál angol ( vagy másnéven szár ) - zeller

4 közepes krumpli

1 szintén közepes fej karfiol

1 teáskanál curry por

1 teáskanál őrölt mustármag

1 csésze ( avagy ízlés szerint ) növényitej

egy kevés reszelt növényi sajt ( nem házi, azzal szerintem nem működne úgy! )

1,5 csésze fagyasztott zöldborsó ( én egy kis üveges bio konzervet használtam az utolsó pillanatban, mert elfelejtettem beletenni a fagyasztottat :S )

2 teáskanál kapor

só, bors és rozmaring ( ez utóbbit én elhagytam )


Így használd a hozzávalókat:


Az olajon pirítsd egy kicsit az apróra vágott hagymát és zellert, add hozzá a felkockázott krumplit, az apró rózsákra szedett karfiolt és önts rá annyi vizet, amennyi éppen ellepi. Keverd hozzá a curry – t és a mustármagot, fedd le és főzd puhára a zöldségeket.

Zárd el a gázt ( vagy villanyt ), nagyjából a felét merd ki a zöldségeknek, a maradékot pedig botmixerrel dolgozd el. Tedd vissza a karfiol és krumplit, meg a borsót is, forrald fel újra a levest ( közben szabályozhatod a sűrűségét növényi tej hozzáadásával ), reszelj bele ízlés szerint a sajtból ( én Edam – Sheese – t használtam, mert az eredetileg ajánlott Cheddar túl erős lett volna a mi ízlésünknek ), de az sem tragédia, ha ezt a lépést kihagyod!!! Ha azonban beleteszed, számíts rá, hogy nem fog „rendesen” elolvadni, mint egy tejes sajt tenné, ezért nem árt még egy picit bevetni a botmixert! Fűszerezd még a kaporral, sóval, borssal és kész is vagy.


Nem hátrány, ha hagyod állni és érni az ízeket, én délelőtt főztem meg a levest és csak 6 körül ettünk este, s nagyon finom volt!


kb. 8 személy részére


Forrás: An English Christmas – Vegsource

Előzmény: Karácsonyi menü - 2008.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése