2008. június 10., kedd

Gombás rizsfasírt

Múlt hétfőn anyukám jóvoltából tökfőzeléket ettünk, a munkán megosztoztunk, Ő megvette, én megfőztem. S mivel nem szívesen hagytam volna ki az aznapi rizs adagunkat, kreáltam egy feltétet rizsből. Kicsit omlós, mivel tojás ugye nincs benne és nagyon finom volt!





Gombás rizsfasírt ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

45 dkg főtt barnarizs

50 dkg csiperke

1 vöröshagyma

2 dkg + még egy kevés zsemlemorzsa

borsikafű, majoránna, só, bors

olaj


Így használd a hozzávalókat:

Az olajon megpirítom a hagymát, majd rádobom a gombát is, ha elpárolgott alóla a víz, összekeverem a korábban megfőzött és kihűtött rizzsel. Fűszerezem a fenti fűszerekkel és hozzáadok még kb. 2 dkg zsemlemorzsát ( csináld úgy, hogy kezelhető legyen a massza ). Helyes kis gombócokat formázok, amelyeket még egy kis zsemlemorzsába forgatok. Bevallom, eredetileg sütőben szerettem volna elkészíteni a fasírtokat, de nagyon szorított az idő, így kivételesen olajban sütöttem meg őket. Így is nagyon finomak voltak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése