2008. július 8., kedd

Babonézes krumplisaláta csicseriborsóval

Megjöttünk a mininyaralásból, nagyon jól éreztük magunkat; ez volt az első alkalom, hogy a gyerekek nélkül töltöttünk 2,5 napot vagyis most pihentünk először 3,5 év óta!! Ránk fért és tényleg sikerült egy kicsit feltöltődnünk, míg a lányok a nagyszülőknél múlatták az időt és láthatóan kiválóan érezték magukat! ;o)


Az ötnapos távollétnek köszönhetően elég sok munkám akad most a házban, ezért különösen gyorsan akartam túlesni a vacsorakészítésen. A gyerekeknek krumplifőzeléket dobtam össze – szinte mindig ez van, ha megkérdem Esztert, mit szeretne -, de nekem nem volt hozzá kedvem, mármint enni. Túl sok szabad időm azonban nem lévén, ugyanabból az alapanyagból szerettem volna valami finomat csinálni magamnak és a férjemnek. Így született ez a nagyon egyszerű, de finom és laktató "majonézes" krumplisaláta.




Babonézes krumplisaláta csicseriborsóval ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

50 dkg újkrumpli

1 adag babonéz ( receptet lásd itt )

½ konzerv csicseriborsó

kevés füstaroma

friss vágott petrezselyem


1 kisebb padlizsán felkarikázva, grillezve ( sós – borsos – fokhagymás olajjal megkenegetve )


Így használd a hozzávalókat:

A felkockázott krumplit enyhén sós vízben megfőzöm, majd hagyom kihűlni. Közben elkészítem a babonézt, majd előkészítem a csicseriborsót ( = felnyitom a konzervet, tartalmának felét kikanalazom, a maradékot beteszem a hűtőbe ). Mikor a krumpli kihűlt, összekeverem a borsóval és a babonézzel, beleforgatok egy jó nagy csomó petrezselymet, fújok rá egy kevés füstaromát és fogyasztásig hűtőben pihentetem ( a petrezselymről sajnos én megfeledkeztem, ezért senki se keresse a zöld pöttyöket a fotón, de legközelebb teszek bele!! ).


Eredetileg fasírtot szántam mellé, de időhiányában inkább felkarikáztam egy kisebb padlizsánt és a fentebb említett módon, sütőben meggrilleztem. A füstös íz és a fokhagymás padlizsán nagyon passzoltak egymáshoz.


2 - 3 személy részére.


Ui.: A múltkori tésztaétel receptje is hamarosan jön! :o)


2 megjegyzés:

  1. Szia! Ez a babonéz (de jó név! :)) mánia mostmár úgy elgyűrűzött, hogy nem bírom tovább, kipróbálom! Kell, hogy legyen benne valami. :) (mellesleg így citrommal nagyon jól is hangzik). csak azt nem értem, hogy mitől lesz ennyire gyönyörűen krémes: babot nem passzírozod, csak szimpla turmixszal mész neki?

    VálaszTörlés
  2. Hű, mánia?? :o))) Szerintem Neked is tetszeni fog, úgyhogy ne habozz! :o) Egyébként simán botmixerrel csinálom és pár perc alatt ilyen klassz lesz az állaga!
    Mesélj majd, feltétlen, hogy ízlett - e!!

    VálaszTörlés