2008. július 25., péntek

"Vegakamra" - Szójajoghurt


A "Vegakamra" sorozat legújabb cikkéhez érkeztél, kedves Olvasó, melyben a Szójajoghurtról lesz szó. ( Korábban pedig meséltem már a kedvenc növényi tejemről is :o)


Nos, a szójajoghurt, legfájóbb pontja háztartásomnak, mivel képtelen vagyok olyan állandó forráshoz jutni, ahonnét folyamatosan tudnám vásárolni a csinos kis 0,5 literes dobozokat.

Bioboltban, felénk szinte sosincs, a nagykerben kong a hűtő ( csak ez ), az on-line vásárlások sem jönnek össze mostanában, így örülök, ha akármilyen szójajoghurthoz sikerül hozzájutnom, nem válogatok, csak natúr legyen.


Nem olcsó mulatság, de nagyon klasszul helyettesíthető vele a joghurt is, tejföl is. Ha minden kötél szakad és sehol sem tudok venni belőle, trükközöm: megteszi egy kis szója – vagy zabtejszín is, kevés friss citromlével kiegészítve … de mondjuk egy ilyen fincsi tortánál esélyem sincs a helyettesítésre.



Általánosságban elmondható ezekről a készítményekről, hogy laktóz – és koleszterinmentesek, nem génkezelt szójából készülnek, bio - k és növényi fehérjében gazdagok.


Az elmúlt időszakban három különböző fajtát ismertem meg alaposabban és ezek közül kettővel meg is vagyok elégedve, Nektek is jó szívvel ajánlom.


Elsőként az Alpro -féle, natúr Yofu – t említeném, mely talán a leghosszabb ideje található meg a magyar piacon. 5 dl kb. 5 - 600 HUF. Finom, megbízható, állandó minőség.


Második favoritom a Sojade natúr joghurtja, nem régóta ismerem, 4 dl nagyjából ugyanannyit kóstál, mint az előző versenyző. Nekem mégis jobban tetszik, sokkal krémesebb az állaga.


S a harmadik, általam éppen csak tesztelt natúr szójajoghurt, a Joya -féle, melyből legutóbb alaposan bevásároltam és jól megjártam. A pici pohárkákban nincs még 1,5 dl sem, ha jól emlékszem, ami még tetszett is, így jobban gazdálkodtam a rendelkezésre álló mennyiséggel, de az már korántsem volt ínyemre való, hogy a 10 pohárból 3 – ban olyan penészgombák laktak, melyeknek tuti semmi keresnivalójuk sem volt ott, így rögtön mehettek a kukába. Az ára egyébként megegyezik a fenti kettő árával, már ha felszorozzuk persze ;o)


Nektek melyik a kedvencetek? ;o)


3 megjegyzés:

  1. Én Yoya-t használok, mert azt tudom alegkönnyebben beszerezni (Sparban, Auchanban), viszont én is nagyon sokszor jártam már úgy, hogy bőven a lejárat előtt több is tiszta penész volt...:-((

    VálaszTörlés
  2. Áhá, szóval Spar és Auchan ... na, körül fogok nézni, egy Spar azért akad itt is nem messze, a másik viszont nem éri meg a sok autózást, legalábbis, ha csak Jojájuk ( de hülén néz ki így leírva :o) van.
    Ez a penész dolog elég szomorú azért :o((

    VálaszTörlés
  3. Háát, mivel nemsokára hazatérünk, alaposan ki foglak faggatni a lelőhelyekről..mire itt megtaláltam mindent ,ami bevált, váltunk :(

    VálaszTörlés