2008. július 27., vasárnap

Meggyes clafoutis vagy legalábbis valami olyasféle …

Egy ideje már engem is foglalkoztat a sokak által kedvelt és gyakran elkészített süti, a clafoutis. Vegán szemmel nézve, egy baj van csak vele, az hogy tej és tojás az alapja ennek a valószínűleg eredetileg finom édességnek ( bevallom, az „eredeti” verziót nem kóstoltam ). A tej helyettesítése nem is lenne gond, na de a tojásé … ebben az esetben azért nem ugyanazt a végeredményt kapom a lenmagos víz keverékkel. De azért próbálkozni mindig lehet, én kétszer is nekifutottam, mindkét esetben közepesen jónak ítéltük fáradozásaim gyümölcsét, de azt gyanítom, nem fogom rendszeresen megsütni ezt a desszertet, akkor már inkább valami mást ( gyümölcstortát, piskótatekercset, brownies – t stb. ), amelyek bizonyítottak már az asztalunkon.


Szóval, ez a poszt főként azért született, lássa mindenki, hogy így is lehet ( allergiások figyelem! ), de nem biztos, hogy annyira érdemes ;o)




A receptet egy nagyon jópofa konyhamalactól lestem el és csupán annyit módosítottam rajta, hogy a gluténes verziót választottam, teljes kiőrlésű tönköly liszttel és egy fél doboz selyem tofut is belekevertem a masszába, mivel éppen nem tudtam vele mit kezdeni és ha nem használom el, a kukában kellett volna végezze szegény ( azt meg már mégse, ahhoz túl drága ). Szerintem nem rontott rajta, kicsit krémesebbé tette a sütemény állagát.



( Khm, kicsit megégettem a tetejét szegénynek, pedig az utolsó 5 percben ott ültem a sütő mellett, hogy vigyázzak rá, háát, nem sikerült! )

Elnézést, hogy időhiányból kifolyólag nem fordítom le a receptet, ha igény mutatkozik rá, szívesen megteszem, csak szóljatok! ;o)


Forrás: Pig in the Kitchen


4 megjegyzés:

  1. A múltkorjában én is belevágtam a cseresznyés clafoutisba, amikor látam, mindenki azt süti:-), de én egy hagyományos tojásos verziót reformizáltam némiképp. És nagy meglepetésemre baromira nem mentle a torkomon az az erősen tojáshabos íz, úgyhogy még szerencse, hogy Férjnek éppen ízlett, mert így legalább vki megete.:-)

    VálaszTörlés
  2. Na, jó sok helyesírási hibát hagytam az előbb, pedig nem vagyok ám ennyire analfabéta.:-))

    VálaszTörlés
  3. Én is csináltam kuglóf formában, meggyel, szerettük. Mondjuk most nincs előttem (vagyis a számban) az eredeti íze..., így nem tudom összehasonlítani.

    VálaszTörlés
  4. Meglepi vár Téged mifelénk: www.rosseloliver.blogspot.com

    VálaszTörlés