2008. július 19., szombat

Tepsis - lecsós szejtán

Híres vagyok a rossz emlékezőtehetségemről, ezért talán nem is olyan meglepő, hogy szerfelett elcsodálkoztam múlt szombaton a piacon, jéééééééé, már csak 200 forint a paradicsom kilója, akkor kezdődhet a lecsó – befőzés … pedig én azt hittem, még van időm, csak augusztusban kell majd ezzel foglalatoskodnom. Nos, tévedtem. De legalább nem két nap alatt fogom feldolgozni azt a rengeteg zöldséget! Gyilkos meló, de nagyon megéri, imádom, mikor télen csak belépek a kamrába és negyedóra múlva kész a „friss” vacsi ;o)




A lecsó ihlette az alábbi finomságot is, kicsit pepecs, de nekünk nagyon ízlett, hogy úgyhogy biztosan nem utoljára készítettem!!



Tepsis – lecsós szejtán ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

1,5 fej közepes vöröshagyma

7 – 8 darab paprika

40 dkg paradicsom

olaj, só, fűszerpaprika


80 dkg krumpli

2 kisebb cukkini

1 csomag szejtán ( 20 dkg – s )

6 – 7 mini új hagyma

bors, fűszersó

kevés szójajoghurt - opcionális


Így használd a hozzávalókat:

Az olajból, hagymából, paprikából, paradicsomból lecsót készítek.


A krumplit hajszálvékonyra szeletelem, a cukkinit és a szejtánt egymáshoz hasonlóan vékonyra vágom és a hagymákat is felkarikázom.


Kevés lecsóval „megkenem” egy tűzálló tál alját, ráfektetek egy sor krumplit, arra egy szejtán – cukkini sort, szórok rá egy kevés hagymakarikát és folytatom a rétegezést, amíg van a hozzávalókból, közben kicsit fűszerezem is. A végére nekem lecsó került, így kezdtem el sütni ( 180 fokon ), alufóliával lefedve és csak a legeslegvégén öntöttem rá egy kevés szójajoghurtot és pirítottam még vagy 10 percig. Összesen biztosan többet töltött bent az étel a sütőben, mint egy óra, de érdemes folyamatosan figyelni!!


6 személy részére


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése