2008. július 11., péntek

Málnás - kakaós süti liszt nélkül ( vegán )

Kérlek, ne nézzétek a fotót, mert még megijedtek a végén. Ez a süti ronda ( tudom, egy kupac izé ), de nagyon finom, higgyétek el!! Korábban sosem ettem még olyan édes tésztát, melyben a liszt szerepét az őrölt mandula vette át, olvasni olvastam róla, de az azért nem ugyanaz.


Egyik este azonban ki is próbáltam. A lányok már a nyers masszát is boldogan nyalogatták az ujjamról mosogatás előtt, s miután fogyasztható hőmérsékletűre hűlt a süti, vidáman falták a tányérról is. Apát is megkínáltam vele, aki hümmögve falatozta és végül kibökte, hogy a tábla csokit, melyet „belepazaroltam” többre értékelte volna magában … Nem igazán értettem, mi a baja pontosan, de nem aggódtam a süti sorsa felől, bíztam benne, hogy kislányaim másnap sem hagynak majd cserben … Csakhogy a süti nem érte meg a másnapot! Már a fürdetési ceremónia alatt kezdődött a zarándoklat, folyton eltűnt a Kedves egy – egy percre, s mikor utána mentem, kiderült, a tepsiben lakó maradékot dézsmálgatja … én meg csak vigyorogtam rajta, akkor mégsem sikerült olyan rossz desszertet sütnöm :o))




Málnás – kakaós süti liszt nélkül


Legyen a kezed ügyében:

1 csésze őrölt mandula ( eredetileg 1 csésze egész mandula megőrölve, de nekem csak porított formájú volt, s fogalmam sem volt mennyi lenne a pontos mennyiség )

1,5 csésze friss / fagyasztott málna

¼ csésze cukrozatlan kakaópor

½ teáskanál vaníliakivonat

csipet só

10 dkg 70 - 85% - os csoki ( = 1 tábla )

½ csésze nádcukor

½ csomag selyemtofu

2 evőkanál olaj


Így használd a hozzávalókat:

Minden keverj össze, ugye milyen egyszerű édesség? Az eredeti recept a csoki felolvasztásával szórakozik, meg már nem is tudom miként bonyolítja az életet, de nekem ahhoz nem volt kedvem. ( Persze lehet, hogy szebb lett volna a végeredmény, ha hűen követem a leírást :P ) Kikent tepsiben, 175 fokon 30 perc alatt sült meg. Növényi tejszínhab dukál mellé :o)


Forrás: Veganvisitor

2 megjegyzés:

  1. Mi az a selyemtofu? a tofu egyik fajtája? :) tényleg egy kupac izé :)) de el tudom képzelni, h finom lehetett: csoki és málna nem alkothat rossz párost!

    VálaszTörlés
  2. Igen, a tofu egyik fajtája. A "rendes", amit általában látsz a boltban a keményebb verzió, de ehhez selyem kell, mert attól lesz krémes! :o)

    VálaszTörlés